mandag 4. juni 2018

eWay-CRM og GDPR



Enklere GDPR


Vi har klargjort et sett med funksjoner i eWay-CRM som vil gjøre implementering av GDPR i din bedrift enklere og mer effektiv. De nye funksjonene aktiverer du enkelt fra Systemadministrasjon -> Globale innstillinger -> Kategori Hoved. Dobbelklikk på General Data Protection Rules (GDPR) og huk av i avkryssingsboksen.


Du får da spørsmål om du vil aktivere sporing av felthistorie.


(Du kan velge å gjøre dette senere fra Modulinnstillinger -> Activity History Tracking.)

Dersom du velger å aktivere nå vil denne boksen dukke opp:



Vi anbefaler at du i det minste velger Firmaer, Kontakter og Salgsmuligheter.

Etter aktivering vil følgende funksjoner være tilgjengelig:

GDPR Relevant

En ny avkryssingsboks som vil hjelpe deg med å identifisere data som er relevant for GDPR. Systemet kan automatisk merke noen av interaksjonene som relevante; f.eks. opprettelse av en salgsmulighet eller en kontakt fra en e-post eller en avmelding fra en e-postliste etc.

Du kan nå manuelt markere all e-post som inneholder krav fra kunde om endringer i data som er lagret om kunden. Dette vil gjøre det enkelt for deg å identifisere GDPR-relevant interaksjon.

Forbedret sletting av data

Sletting av viktig informasjon (Kontakter, Firmaer, Salgsmuligheter og Prosjekter) er nå beskyttet av et nytt verktøy - Captcha. Enten du har aktivert GDPR eller ikke i eWay-CRM så vil du fra nå av være nødt til å kopiere/legge inn en kode for å bekrefte at du faktisk ønsker å slette data i denne modulen.



Dersom GDPR-funksjonaliteten er slått på vil det å slette en kontakt, et firma, en salgsmulighet eller et prosjekt føre til at all data som tilhør objektet (journaler, dokumenter, e-post, oppgaver og avtaler) bli slettet. Det vi ikke være mulig å hente tilbake slettet data. Akkurat slik GDPR forventer.


Les mer om dette i vår GDPR eWay-Book.