tirsdag 16. januar 2018

Riktig CRM-system?

Dersom du har kommet fram til at du har behov for et CRM-system så melder straks spørsmålet seg om hvilket CRM-system du skal velge. Det er ikke et enkelt spørsmål å besvare, da det finnes enormt mange leverandører på markedet.

Det viktigste må være at du finner et system som gir deg de funksjoner som du har behov for og som passer til din økonomi. Det kan være like vanskelig som å sammenligne priser på f.eks. hvitevarer hvor leverandøren selger de samme varene med forskjellig varenummer.

Hva bør et CRM-system inneholde?

  • Bedrifter og kontakter. (Kunder, leverandører og konkurenter.)
  • Salgsmuligheter (Leads) med arbeidsflyt (Workflow) for stegene i prosessen.
  • Prosjekter med arbeidsflyt (Workflow) for stegene i prosessen.
  • Markedsføring med mulighet for utsendelse av masse-e-post.
  • Lagring av e-post på bedrift, kontakt eller prosjekt.
  • Brukere og tilgangsstyring.
  • Produktdatabase.
  • Oppgaver/Kalender.
  • Rapporter.
  • Brukerdefinerte felt og tilpassing av skjermbilder.
  • Mulighet for import av kunder fra Excel; f.eks. ved migrering fra annet system.
  • Man bør også passe på at ting som backup, systemstøtte og oppdateringer er inkludert.

Lykke til.

www.eway-crm.no/crm-system