mandag 29. januar 2018

Brukerstøtte i Outlook med eWay-CRM

Jeg får ofte spørsmål om eWay-CRM kan brukes til noe annet enn ... CRM.

Mange synes det er kjempefint av man kan administrere sine kundeoppgaver i Outlook, men hva med helpdesk eller kundesupport?

Vel, eWay-CRM har en modul for prosjekter og hvem sier at det ikke er mulig å kjøre et prosjekt som heter Helpdesk og som inneholder en skreddersydd arbeidsflyt (workflow) som gjør det mulig å holde orden på supportsaker.

Hvilke steg er det så man ønsker seg?

1. Innkommende telefon eller e-post utløser en supportsak.
2. En bekreftelse for mottak sendes til kunden.
3. Saken sendes til Support.
4. Saken eskaleres (kanskje) til ekstern support.
5. Saken løses og lukkes.
6. En bekreftelse/løsning sendes til kunden.

Hvordan kan dette løses i eWay-CRM?




Et prosjekt opprettes manuelt eller en e-post blir konvertert til et prosjekt. Prosjektets ID blir saksnummer.

E-posten fra kunden besvares og saksnummer legges manuelt inn som emne.

Status på prosjektet endres og en e-post sendes automatisk til Support.

Saken blir eskalert. Status endres og en e-post sendes automatisk til ekstern support.

Saken løses. Status endres til Lukket.

E-post med løsning og informasjon sendes kunden.

Ta en nærmere titt på www.eway-crm.no