torsdag 20. april 2017

eWay-CRM vs Microsoft Dynamics

Flere av våre kunder har valgt å migrere fra Microsoft Dynamics til eWay-CRM. Ikke fordi Microsoft Dynamics er et dårlig verktøy for Outlook, men fordi det ikke alltid er det beste valget for alle bedrifter. For å være helt rettferdig; det er det vel ingenting som er. Derfor skal du vurdere følgende saker når du velger et CRM-system for Outlook.
 
CRM Notes
 
Implementering

Er implementering av systemet en utfordring? Vil systemet virke rett ut av boksen eller vil det ta tid å sette dette det opp? Vil det kreve at du har en IT-avdeling som har erfaring med systemet eller at du leier inn en konsulent fra en sertifisert Microsoft partner? eWay-CRM installerer du på minutter, uten hjelp, og deretter kan du ta systemet i bruk.
 
 
Tilpassing

Begge systemer har masse funksjonalitet, men tilpassning av denne funksjonaliteten er forskjellig. I Dynamics må du starte stort og så nedskalere til det du egentlig har behov for. eWay-CRM, på den annen side, er laget for små og mellomstore bedrifter og tilbyr funksjonalitet som er beregnet på slike bedrifter. Tilpassing tar timer; ikke dager.
 
 
Respons

Kan du håndtere en multinasjonal bedrift i eWay-CRM? Neppe. eWay-CRM er laget for å hjelpe en gjennomsnittlig bedrift med å opperere effektivt og tilbyr en rekke nøye utvalgte funksjoner som man vanligvis har behov for. Der den robuste Dynamics overvelder Outlook med et stort antall programtillegg, fortsetter eWay-CRM å kjøre uten problemer, med fokus på funksjonaliteten du trenger. eWay-CRM er laget enkel og derfor kjører den raskere i Outlook. 

 
Systemstøtte

Hva om det oppstår problemer? Du kan jo ikke akkurat ringe Microsoft og da har du behov for en sertifisert partner eller en egen, meget kompetent IT-avdeling for å håndtere ethvert problem som måtte oppstå. Hos eWay-CRM tar vi selv hånd om systemstøtten og problemer kan rapporteres direkte til oss. Vi løser dine problemer rask og effektivt, og vi bruker enhver tilbakemelding til å forbedre våre tjenester. 


 
Kostnader

I bunn og grunn avhenger alt av pris. Du har trolig allerede sjekket prisstrukturen for Microsoft Dynamics og funnet at den er ganske komplisert. Du trenger faktisk en pris-guide for hver versjon. Du starter vanligvis med å betale en månedlig rate for din versjon og så betaler du ekstra for tilleggsfunksjonalitet og app’er. eWay-CRM, på den annen side, er en av de gunstigst prisede løsningene på markedet. (La oss late som om vi ikke tilbyr en gratis løsning.) Med løsningen eWay-CRM Premium On Demand er systemstøtte, oppdatering, backup og 10 GB lagring inkludert i den månedlige prisen. eWay-CRM Mobile får du på kjøpet.


Microsoft Dynamics er et kraftig og avansert CRM system, men det er kanskje ikke det beste valget for små og mellomstore bedrifter. For en vellykket implementering trenger du et svært kompetent IT-team som kommer til å bruke mye tid på å sette opp systemet. Dine medarbeidere kommer til å ha behov for bøttevis med opplæring. Begge tjenestene vil føre til store kostnader og kan gjøre at du ikke tar deg råd til å utnytte systemets fulle potensiale.

Dersom du lurer på om eWay-CRM kan erstatte Microsoft Dynamics i Outlook så last ned og test gratis (www.eway-crm.no). Seeing is believeing.