fredag 24. februar 2017

Billig CRM?

Jeg får en del spørsmål om eWay-CRM er billig. Det er et godt spørsmål og det er et spørsmål som det ikke finnes noe enkelt svar på. Du kjøper gjerne et CRM-system hvor du betaler for en lisens per bruker per måned. Selve prisen er enkel å sammeligne, men minst like viktig er hva som er inkludert i prisen. Jeg tenker da ikke bare på funksjonalitet. Noen vil kalle det skjulte kostnader.



Programvare har en tendens til å feile fra tid til annen. Sånn er det bare. Disse feilene må det finnes en løsning på snarest slik at kunden ikke blir lidende. Her kommer support eller systemstøtte inn i bildet. Er det inkludert i prisen?

Office, Computer, Hotline, Help, Phone

Dernest må feilen rettes opp, slik at den ikke oppstår igjen. Denne feilrettingen kommer gjerne som en del av en større pakke med fikser og ny funksjonalitet. Altså oppdateringer. Er dette inkludert i prisen?

Sikkerhetskopiering av dataene dine er mer viktig enn noen gang. Tilbyr leverandøren en løsning for dette og er det inkludert i prisen?

Kan systemet tilpasses din bedrift uten at du må ha hjelp til å gjøre tilpassningene?

Når du kjøper et CRM-system, eller en annen programvare, så signerer du på en avtale med leverandøren. Kan du si opp denne avtalen med kort frist eller blir du holdt som gissel i lengre tid?

Kan leverandøren tilby opplæring av systemet uten at det koster skjorta?

Er systemet vanskelig å administrere? Må man ansette en egen administrator?

Vitamin B, Effervescent, Tablet

Er det enkelt å flytte data fra ditt nåværende CRM-system til det nye?

Er det enkelt å eksportere data fra ditt nye CRM-system?


Beklager, ingen enkle svar.



Ta likevel en titt på www.eway-crm.no. Kanskje har vi akkurat det du leter etter.