fredag 27. januar 2017

Én eller to ting jeg ikke visste om Outlook

Noen ganger sender du en melding som krever rask tilbakemelding. Det kan være en melding for å avtale et møte, reservere et møterom eller for å komme videre i et prosjekt. Nå hender det rett som det er at det hoper seg opp e-post i innboksen slik at folk mister oversikten og glemmer å svare. Hva kan du så gjøre for å forhindre at folk glemmer?

CRM Notebook

Microsoft Outlook tilbyr en mulighet for å opprette en påminnelse til deg selv om å følge opp en sak når du mottar en e-post, men det visste du allerede. Men visste du at du kan legge inn en påminnelse, når du sender en e-post, både til deg selv og til mottaker? Den var ny tenker jeg? Slik gjør du det.

I vinduet for ny melding klikker du på det røde flagget med Følg opp og velg Legg til påminnelse… i nedtrekksmenyen…


I det neste vinduet kan du velge om du vil sette opp en påminnelse for deg selv eller for mottakere eller begge to. Bare huk av for Flagg for meg og/eller Flag for motakere og sett opp påminnelsen.


 
 

Nå opprettes et gjøremål for deg selv som minner deg på å følge opp. I tillegg sendes et flagg og en påminnelse med meldingen til mottaker av e-posten. På denne måten blir det lettere å huske/følge opp for begge parter.