mandag 30. januar 2017

CRM for SMB

For en liten bedrift, som allerede bruker MS Outlook på kontoret, ville det være fornuftig å vurdere et CRM-system som er bygget inn i MS Outlook. MS Outlook gjør en god jobb når det gjelder håndtering av e-post, men den kan absolutt ikke utføre alle de oppgavene som kreves av en CRM-løsning. Det finnes en god del løsninger for MS Outlook CRM-programmer som kan fylle dette tomrommet. Disse innebygde CRM-systemene for små bedrifter tilfører verdi til Outlook på mange måter.

De viktigste fordelene du kan se frem til er:

· Forbedret funksjonalitet i MS Outlook innen salg, markedsføring og prosjektstyring.

· Forbedret funksjonalitet for e-post.

· Du kan dele adresseboken i Outlook over nettverket.

· Du kan dele adresseboken i Outlook uten å ha behov for MS Exchange Server.

· Du kan utnytte Oppgaver og Kalender i Outlook.

· Ingen integrasjon og synkronisering med et annet CRM-system.

· En mer robust database for bedre ytelse.

· Mye enklere implementering enn andre CRM-systemer.

· Betydelige kostnadsbesparelser med produktet, opplæring og systemstøtte.

 
En MS Outlook CRM-løsning betyr at det ikke er behov for synkronisering med andre systemer. Det betyr også at det ikke er noe problem å arbeide uten tilgang til internett. Hver kontakt med kunden, hver aktivitet du utfører, hver oppgave du tilordne, er automatisk tilgjengelig i Outlook. Dette er fordi Outlook CRM-applikasjoner arbeider inne i Outlook, med lagring av kundeinformasjon, oppgaver, avtaler og referater.


Fordelene med Outlook-basert CRM-programvare er mange.

· Du utfører dine oppgaver i samme program hele dagen. Du vil få en mer behagelig og produktiv brukeropplevelse fordi du slipper å hoppe frem og tilbake mellom applikasjoner. Det betyr at investeringen betaler seg og ikke støver ned på hyllen.

· Du kommer i gang raskere uten behov for omfattende opplæring. Da CRM-systemene er en forlengelse av Outlook, vil du umiddelbart gjenkjenne grensesnittet. Dette vil gi deg betydelige besparelser da de vanligvis skjulte kostnadene forbundet med opplæring og systemstøtte er minimale.

· Du og dine kolleger kan med et klikk enkelt knytte kundenes e-post og annen korrespondanse til riktig firma, konto eller salgsmulighet, for sporing av salgsaktiviteter.

· Du har ubetydelig installasjonskostnader - bare laste ned, installer og kjør.


Det som er viktig ved denne typen CRM-produkter er at de har blitt utviklet fra grunnen av for Microsoft Outlook, noe som gjør at produktet er mer e-post- og internett-sentriske.
 
Sjekk www.capterra.com for tester og omtaler av CRM-systemer for MS Outlook og SMB’er.

eWay-CRM finner du her www.eway-crm.no.