mandag 7. november 2016

Hvordan kopiere kontakter fra Business Contact Manager til eWay-CRM

I senere tid har vi mottatt mange spørsmål fra brukere av Microsoft Business Contact Manager (BCM). De er alle på utkikk etter et godt alternativ til BCM, da Microsoft ikke lenger støtter BCM, og de lurer på om eWay-CRM kan gjøre den samme jobbe…og kanskje litt mer.

Vi har allerede hjulpet mange av våre kunder med migrering av data fra BCM til eWay-CRM og vi har nå bestemt oss for å gjøre tilgjengelig en enkel migreringsguide for de som kunne være interessert i å benytte eWay-CRM. Det er enkelt å migrere Firmaer og Kontakter, men dersom du ønsker å migerere andre detaljer som kategorier og egendefinerte felt, så vil du ha behov for hjelp. Den hjelpen får du hos oss.

For å migrere firmaer og kontakter må du først installere eWay-CRM på den PC’en som kjører Microsoft Outlook og BCM. Følg deretter instruksjonene nedenfor.

I eWay-CRM

Logg deg på eWay-CRM Administration Settings

eWay-CRM Administration Settings
Klikk på Global Settings > Contacts.

Global Settings for Contacts

Dobbelklikk på „Automatically create new company while importing contact from Outlook if it does not already exist“  og sett den til 1.

Automatically create new company while importing contact from Outlook if it does not already exist
Høyreklikk på eWay-CRM agent og velg Synchronize.

eWay-CRM Ad
I Microsoft Outlook
I Microsoft Outlook, klikk på People (eller Contacts) > Business Contacts.

Velg alle kontakter som du ønsker å flytte. Du kan bruke Ctrl+A for å velge alle på en gang.

Høyreklikk på dem og velg Save to eWay-CRM.

Save your email to eWay-CRM

Migreringen kan ta noen minutter avhengig av størrelsen på databasen din. Du vil se en fremdriftslinje som indikerer status.
Så snart migreringen er ferdig kan du klikke på fliken Contacts på eWay-CRM-båndet for å se på dataene dine.

Click Contacts icon