torsdag 15. september 2016

Migrering av data fra Business Contact Manager (BCM)

Microsoft Outlook med Business Contact Manager er et godt CRM-verktøy for små og mellomstore bedrifter som ønsker å forbedre prosessene innenfor kundeservice, markedsføring og salg. Når Business Contact Manager er installert vil den opptre som en del av Outlook. Mange tusen bedrifter har tatt i bruk BCM.

Sjokket ble stort når man plutselig innså at BCM ikke virker i Outlook 2016 og at Microsoft ikke lenger støtter eller utvikler løsningen. Valget man har er å forbli på en lavere versjon av Outlook eller finne en annen løsning. Forbli på Outlook 2013 er nok ikke et alternativ, men å finne en annen løsning som håndterer data fra BCM er heller ikke enkelt.

En løsning kan være eWay-CRM. Det er en add-in for MS Outlook, som tilbyr alt det BCM kan tilby og litt til, og den fungerer på alle versjoner av Outlook. Migrering av data fra BCM til eWay-CRM er noe bedriften som utvikler eWay-CRM kan gjøre for deg, uten at det koster skjorta. Riktignok kan du sikkert får med deg kunde- og kontaktinformasjon uten hjelp, men all kommunikasjon med kundene, slik som e-post, journaler, logger etc. vil du nok trenge hjelp til.

eWay-CRM er gratis for enkeltbrukere, med en begrensning på 500 MB lagringsplass.

Fortvil ikke. Ta en titt på www.eway-crm.no.