mandag 16. mai 2016

Automatiske svar i Microsoft Outlook 2016 (med MS Exchange konto)

Det nærmer seg sommer og du reiser på ferie. Hva om noen sender deg en viktig e-post mens du er borte? La dine kolleger og kunder få vite at du ikke er på kontoret og informer dem om hvor de kan henvende seg. Det er enkelt.

1. Klikk på fliken Fil -> Automatisk svar i MS Outlook.

2. I det nye vinduet som dukker opp kan du velge når funksjonen skal være aktiv (når du er fraværende) og du kan legge inn meldingen som skal sendes til avsender. Meldingen sendes bare én gang til hver avsender.

clip_image001[11]

3. MS Outlook gir deg også mulighet til å legge inn en annen melding til avsendere utenfor din organisasjon.

clip_image002[6]

4. Under knappen Regler… på nedre venstre side av dialogvinduet kan man velge ytterligere parametere for behandling av e-post mens du er fraværende.

clip_image004[6]

5. Velg Legg til regel, Rediger regel eller Slett Regel. Her kan man f.eks. lage regler for hvordan man skal behandle e-post fra spesifikke avsendere.

clip_image006[6]

6. Trykk OK for å lagre.

clip_image008[6]

7. Trykk OK for å lagre

clip_image001[12]

8. Trykk OK for å lagre